سفينه العرب
يا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي مكان انت تحبه بالسفينة., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..[خد بالك القعدة مع البحرين نار ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل بالسفينة علشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازمتشارك.كمـان.هينزلك خصم من المشرفين لما تشارك معـانا

™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ 626787583
سفينه العرب
يا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي مكان انت تحبه بالسفينة., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..[خد بالك القعدة مع البحرين نار ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل بالسفينة علشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازمتشارك.كمـان.هينزلك خصم من المشرفين لما تشارك معـانا

™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ 626787583
سفينه العرب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

سفينه العرب

الرئيسيةبالكونة السفينةأحدث الصورالتسجيلدخول

™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
GzaR
::. بـحـار مـايـتعـوضـش .::
::.  بـحـار مـايـتعـوضـش  .::
GzaR

انا سنى : 31
مشركاتى : 8441
نوع خطى : arrila
استايل خطى : Blod
انا : ذكر
انا بشتغل : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Player10
هوايتى : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Chess10
بلدى : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Egypt10
مزاجى : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Pi-ca-20

™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Empty
مُساهمةموضوع: ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™   ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ I_icon_minitimeالسبت مايو 08, 2010 10:08 pm

™️¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول]
اساسيات الفوتوشوب«§»¶™️

هانعمل دورة فوتوشوب بس مش هاتبقى للى ليهم خلفية عن
الفوتوشوب

لا

هاتبقى لاى حد لسة بيبتدى يتعلم الفوتوشوب [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

و كمان للمتوسطين و المحترفين فى الفوتوشوب اللى هاينورونا
فى الدورة [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

هانبتدى بدروس خفيفة و ممكن النتايج ماتعجبكمش [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

و لكن مع كل درس جديد فى الدورة ... النتايج هاتبقى احسن
من اى سوبر محترف فوتوشوب

اولا : لازم
نتعلم كل حاجة عن الفوتوشوب و هانبتدى الكلام دة بكتاب من تصميم أ\مهند
شريف [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

شوية مصطلحات هاتسمعوها كتير و انتوا شغالين على الفوتوشوب
...

فونت : الخط اللى بتستخمه

استايل : الاستايل دة عبارة عن ملحق ممكن تنزله من النت و
تحطه فى الفوتوشوب و هاتتعلم تحطه ازاى من الكتاب و وظيفته انه بيخلى شكل
الكتابة احلى

تكستر : التكستر دى عبارة عن صور مجهزة بيتعدل فى الMode
بتاعها لتكون خلفية للتصميم بتاعك او تأثير على التصميم بتاعك و هاتشوفوا
الكلام دة فى الدروس

رندر : الرندر هى الصورة المقصوصة للاعب او المغنى او
المصارع او اى شخص و دى من اهم اجزاء التصميم و بصراحة انا عمرى ما جربت
انى اعمل انا رندر لكن ممكن ابقى اجيب ليكوا دروس قص
اجيب الحاجات دى منين :
الريندر ...
مثلا ريندر
لميسى بكتب فى الجوجل Messi Render و هكذا و انا ان شاء الله احاول اجيبلكم
اكبر مجموعة رندرات

الاستايل ...
نفس الموضوع
لكن بكتب Photoshop Styles و عادة لا يستخدم الاستايل كثيرا لاننا بنعمل
الاستايل بأيدينا عادة

و هكذا باقى ملحقات الفوتوشوب

الدروس هاتكون
عبارة عن صيغة فيديو .. و هاتكون الصورة بأذن الله الى حد ما HD

المطلوب منك دلوقت ... انك تقرى انشاله نص الكتاب لان بقيته
هانتعلمه فى وسط الدروس و عموما الكتاب قراتة كلها لا تتعدى ال 20 دقيقة

و الدروس اللى جاية لما تتعمل مافيش واحد يرد من غير تطبيق [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

و اخيرا يا ريت كل واحد لما يرد يقولى بيفضل موقع اية يحمل منه
ماعدا MediaFire لانه بيمسح الحاجات

و اخيرا من اراد ان يشكرني فهو علي رأسي ومن لم يريد [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] اهلا وسهلا بك معنا في منتدنا
الغالي
Mr.Say33

::. قـائـد إدارى .::

::. قـائـد  إدارى .::
Mr.Say33

انا سنى : 28
مشركاتى : 4289
نوع خطى : Tahoma
استايل خطى : Blod+Itlic
لون خطى : Red
انا بشتغل : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Accoun10
هوايتى : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Huntin10
بلدى : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Egypt10
مزاجى : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Mostaf12

™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™   ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ I_icon_minitimeالثلاثاء مايو 11, 2010 3:04 pm

اشطة يا واد

بقيت بتفهم اهوت

زى الناس
Mr`Error
::. فى زمة الله .::
::. فى زمة الله .::
Mr`Error

انا سنى : 30
مشركاتى : 810
نوع خطى : Terminal
استايل خطى : Regular
انا بشتغل : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Fisher10
هوايتى : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Huntin10
مزاجى : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Pi-ca-26

مُساهمةموضوع: رد: ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™   ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ I_icon_minitimeالسبت مايو 15, 2010 8:05 am

تسلم الايادى

مجهود رائع جداا والله

وموضوع ولا اروع

توبيك هايل

ارق تحيااتى
Farosha
::. بــحــار مـزاجة عـالـى .::
::.  بــحــار مـزاجة عـالـى .::
Farosha

انا سنى : 28
مشركاتى : 3976
نوع خطى : مره نسخ ومره رقعه
استايل خطى : الي تحبه
لون خطى : احمر
انا : انثى
انا بشتغل : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Studen10
هوايتى : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Painti10
مزاجى : ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ Pi-ca-41
رسالتى : ليس كل من ينظر اليك

معجب بك

من الممكن ان يكون

متعجب منك

مُساهمةموضوع: رد: ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™   ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™ I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 15, 2010 11:29 am

تسلم لو كمل الدروس دي هتبقي حاجه كويسه جدا

™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الاول] اساسيات الفوتوشوب«§»¶™
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ™¶«§»ـ_ـ«§»¶:: دوره احتراف الفوتوشوب [ الدرس الثانى] كيفيه عمل توقيع احترافي«§»¶™
» حصريا دوره تعليم الفوتوشوب باللغة العربية..دروس فيديو
» قسم طلبات الاعضاء للبرامج اى برنامج تحتاجه قولنا عليه هيبقى عندك تانى يوم
» (فوتوشوب) طريقة فتح ليرات صور متحركة فى الفوتوشوب
» لاول مرة شرح عمل صورة متحركه ع الفوتوشوب (فيديو)