سفينه العرب
يا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي مكان انت تحبه بالسفينة., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..[خد بالك القعدة مع البحرين نار ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل بالسفينة علشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازمتشارك.كمـان.هينزلك خصم من المشرفين لما تشارك معـانا

مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new 626787583
سفينه العرب
يا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي مكان انت تحبه بالسفينة., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..[خد بالك القعدة مع البحرين نار ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل بالسفينة علشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازمتشارك.كمـان.هينزلك خصم من المشرفين لما تشارك معـانا

مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new 626787583
سفينه العرب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

سفينه العرب

الرئيسيةبالكونة السفينةأحدث الصورالتسجيلدخول

مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
z@e@z@0
::. بــحــار بـيشـد حيلـة .::
::. بــحــار بـيشـد حيلـة  .::
z@e@z@0

انا سنى : 32
مشركاتى : 491
انا : ذكر
بلدى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new 124
مزاجى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Pi-ca-26

مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Empty
مُساهمةموضوع: مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new   مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 17, 2009 11:21 am

هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟؟

[size=21]أصبح من الصعب علينا العفو والتسامح ؟؟!!

لماذا أصبح من الصعب علينا الاعتراف بالخطأ ؟؟!!

لماذا أصبحنا ننظر لمن يعتذر بأنه ضعيف و أن الاعتذار ذل و أهانه ؟؟!

هل الاعتذار إهانه....أم حسن تربيه؟؟!!

الكل يعلم ان من روائع ديننا الإسلامي " التسامح "

وهذه صفة والتي للأسف عجز الكثيرون عن الوصول إليها

..فأصبح الكثيرون ينظرون إلى من يعتذر أنه ضعيف

و يذل عمره للشخص...فلماذا أصبح من الصعب علينا العفو والتسامح ؟؟!!

لماذا أصبح من الصعب علينا الاعتراف بالخطأ ؟؟!!

لماذا أصبحنا ننظر لمن يعتذر بأنه ضعيف و أن الاعتذار ذل و أهانه ؟؟!!

إذا الرحمن الرحيم يصفح ويسامح ....فمن نكون نحن ....؟؟!!!

اهذاا مـا آل إلية مجتمعنا...هل هذي هي تعاليم ديننا الإسلامي؟

للأسف الشديد نعم هذا هو الحاضر المرير الذي نعيش فيه..

.فعندما يعتذر شخص عن خطا يعامل كأنة ضعيف.

.او كأنة كان خائفا منة..يجب ان يعلم المجتمع ان الاعتذار

هو من سمات الإنسان القوي باخلاقة وآدابه..

فأنا أنظر إلى هؤلاء الأشخاص أنهم محدودي الفكر..

.وضعوا تفكيرهم في قوقعه لا يخرج تفكيرهم عن حدود هذه القوقعة ...

[/size]

أحبائي ..

ما هي نظرتكم للاعتذار ؟؟

هل الاعتذار من صفاتك ؟؟؟

هل تعفو عن من يعتذر إليك ؟؟؟

أم أنك ترى نفسك أعلى من أن تسامح من أخطى في حقك ؟؟!!

و أخيرا ...هل الاعتذار إهانة ....ام حسن تربيه ؟؟!!

في انتظار ردودكم
G.e.M.Y
::. بـحـار بـدأ يـعـمـل قلـق .::
G.e.M.Y

مشركاتى : 857
بلدى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new 130

مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Empty
مُساهمةموضوع: رد: مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new   مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 17, 2009 12:34 pm

ما هي نظرتكم للاعتذار ؟؟
الاعتزار يدل على المروئه والرجوله وحسن التربيه وليست ضعب ولا اهانه

هل الاعتذار من صفاتك ؟؟؟
طبعا لما اكون غلط بس

لو كان غلط فيا غلط عادى بس لو تجرح كرمتى ممكن لا

أم أنك ترى نفسك أعلى من أن تسامح من أخطى في حقك ؟؟!!
و أخيرا ...هل الاعتذار إهانة ....ام حسن تربيه ؟؟!!
حسن تربيه
sara
: مرمى فى البحر:
: مرمى فى البحر:
sara

انا سنى : 29
مشركاتى : 970
انا : انثى
بلدى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Egypt10
مزاجى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Pi-ca-50

مُساهمةموضوع: رد: مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new   مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 17, 2009 4:52 pm

الاعتذار شئ مطلوب في حيا تنا وهوا حسن تربيه طبعا
z@e@z@0
z@e@z@0

بلدى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new 124
مزاجى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Pi-ca-26

مُساهمةموضوع: رد: مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new   مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 17, 2009 7:37 pm

مرسى لمرورك يا جيمى ومرسى يا ساره على المشاركه بالرد
Mr`Error
::. فى زمة الله .::
::. فى زمة الله .::
Mr`Error

انا سنى : 30
مشركاتى : 810
نوع خطى : Terminal
استايل خطى : Regular
انا بشتغل : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Fisher10
هوايتى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Huntin10
بلدى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Egypt10

مُساهمةموضوع: رد: مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new   مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new I_icon_minitimeالخميس يونيو 18, 2009 3:09 am

ما هي نظرتكم للاعتذار ؟؟

الاعتذار يعنى التسامح في تشابة كبير جدا بنهم بس للاسف اعتقد انى ماتأسفتش لحد

بس عادى الاعتذار شىء مفروض منة فى كل الاوقات

هل الاعتذار من صفاتك ؟؟؟

لاء

ع حسب نوع الغلطة

و أخيرا ...هل الاعتذار إهانة ....ام حسن تربيه ؟؟

حسب تفكير الواد البنى قادم الى قدامك
z@e@z@0
z@e@z@0

مُساهمةموضوع: رد: مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new   مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new I_icon_minitimeالخميس يونيو 18, 2009 8:53 am

مرسى لمرورك ونرجو المزيد من الرد والمشاركه فى الاراء
Ra_Queen
Ra_Queen

انا سنى : 29
مشركاتى : 379
انا : انثى
انا بشتغل : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Studen10
هوايتى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Travel10
مزاجى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new Pi-ca-23

مُساهمةموضوع: رد: مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new   مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new I_icon_minitimeالجمعة يونيو 19, 2009 5:03 pm

الاعتزار مش اهانه ولا حسن تريبه
الاعتزار واجب ع المخطئ
G.e.M.Y
G.e.M.Y

بلدى : مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new 130

مُساهمةموضوع: رد: مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new   مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new I_icon_minitimeالجمعة يونيو 19, 2009 5:08 pm

الله الله الله دى بجد رد جميل جدا
وفعلا انتى جبتيها من الاخر
z@e@z@0
z@e@z@0

مُساهمةموضوع: رد: مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new   مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new I_icon_minitimeالجمعة يونيو 19, 2009 6:59 pm

Ra_Queen كتب:
الاعتزار مش اهانه ولا حسن تريبه
الاعتزار واجب ع المخطئ

واجب على المخطىء ده شىء اساسى بس ممكن المخطىء ميرضاش يعتزر يبقى سوء تربيه بس لما يعتز يبقى حسن تربيه صح ؟؟؟
G.e.M.Y
G.e.M.Y

مُساهمةموضوع: رد: مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new   مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new I_icon_minitimeالجمعة يونيو 19, 2009 7:12 pm

بس ممكن يعتزر المخطئ
z@e@z@0
z@e@z@0

مُساهمةموضوع: رد: مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new   مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new I_icon_minitimeالجمعة يونيو 19, 2009 7:45 pm

طيب منا بقول ايه المخطىء واجب عليه انه يعتزر مش ممكن يعتزر ده واجب وشىء اساسى بس لو معتزرش يبقى ....................سوء تربيه
ولو اعتزر يبقى ................. حسن تربيه

مرتبط بموضوع التسامح نصف السعاده بعنوان اخر هل الاعتزار اهانه ام حسن تربيه ؟؟ new
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ليه ماضي الراجل طيش والمرأه عدم تربيه(دعوه للنقاش)
» التسامح فى الحب
» التسامح نصف السعادة !!!
»  كلمات اغنية حزينة جدا جدا بعنوان ( باركولها ) لـ علي فاروق
» حصريا: كليب جديده لـ (( على الشريف )) بعنوان (( تصدقينى )) رومانسيه جدا ,,